Čeká nás další rušení vlaků?

27.04.2011 09:27

Ministr Vít Bárta (Kšefty veřejné) chce přesunout peníze ze železnice do silniční dopravy. Nepůjde však o klasické nutné opravy silnic a výstavbu obchvatů měst, ale o zadání zakázek předem vybraným firmám, aby si zase někdo nahrabal pořádný mamon a nakonec to zaplatili občané. Vždyť naše země má nejdražší kilometr dálnic v celé Evropě a o jejich kvalitě ví většina šoférů své.

Naše země má jednu z nejhustších železničních sítí, avšak velká část je v zuboženém stavu a potřebuje nutnou opravu či modernizaci. To se tedy ještě mají vzít železnici peníze?! V době, kdy se tenčí zásoby ropy, je železnice ekologickou alternativou dopravy do budoucna a to jak osobní, tak i nákladní.

Přesun peněz ze železnice na silnici bude mít jen jediný logický důsledek. Další uzavírání regionálních tratí a rušení spojů. Ne každý bere tzv. průměrnou mzdu a může si dovolit jezdit autem, studenti dojíždějící do škol ani řídit nemohou a jsou na veřejnou dopravu odkázaní úplně, podobně jako většina důchodců dojíždějících například k lékaři. Při reálné mzdě kolem deseti tisíc hrubého lidem ani nic jiného než dojíždět do práce veřejnou dopravou nezbývá. Jak budou dojíždět, když jim vláda zruší spoje? Bude je snad do práce vozit ministrova firma ABL?

Rušení spojů kvůli dotacím už začalo v loňském roce a tehdy dost lidí přišlo o práci, protože se prostě nemohli dostat domů třeba z odpolední směny. A tak skončili na pracovních úřadech a další skupina lidí kvůli nedostatečné dopravní obsluze práci nemůže najít protože jim nedostatečná dopravní obslužnost brání v každodenním dojíždění do práce. Čeká nás tedy další rušení spojů v ještě horším provedení?

Chtěl bych vidět pana ministra, jak by mluvil, kdyby nebral milionový plat, ale musel by denně dojíždět vlakem ze zapadlé vesničky do práce, v místech, kde je vlak jedinou dopravní možností a žádná limuzína je do práce nedoveze.

Jaroslav Drtina